fredag 21 mars 2014

Virkad sommarväska

Och jag som trodde att våren hade kommit till Umeå... Tji fick jag! Nu är snön här igen. För att peppa upp humöret igen, googlade jag lite på virkade väskor (jag ville göra mig en färgglad sommarväska) och hittade till slut den här fina "african flower"-väskan på bloggen "alla dagar som gick...". Klart jag var tvungen att göra en!


Såklart blev det en massa restgarn av garnet Emma 8/4 som fick bli offer för detta projekt. I och med att mitt garn var mycket tunnare än den som gjorts, så blev min såklart lite mindre. Nästa gång man har lite pengar över, så blir det att köpa tjockare garn så att jag får en större väska. 

Jag har inte gjort exakt som mönstret - jag gjorde två extra blommor, jag följde inte riktigt färgmönstret och istället för att sy fast axelremmen så sydde jag fast knappar som håller dem kvar. Men det var jättekul att virka den, så ett tips verkligen till er som vill förbereda er för sommaren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar