söndag 2 mars 2014

40-årsfirande och en färdig stickad barnkofta

Ja, nu var det ju några dagar sedan jag uppdaterade! Jag och sambon har varit på 40-årsfirande i Östersund, så det har varit en stor virk- och sticktorka i några dagar nu.

Hur gick det med barnkoftan jag började sticka då? Ja, när jag skulle börja sticka armarna så insåg jag ju att mitt restgarn inte skulle räcka.. Så jag drog upp allting och började om. Jag hade nämligen ett gult garn hemma som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med, så jag la till det som grundfärg och använde mig av det restgarn som jag hade börjat sticka med tidigare. För att vara den första koftan som jag någonsin har stickat så är jag jättenöjd!



Jag gick efter detta mönster till viss del, jag "freestylade" lite också, speciellt med luvan. Dessutom stickade jag varannat varv rät, varannat avigt och inte "mossmönster" eller vad det heter. Men det är ett väldigt lättläst mönster, så det rekommenderar jag! Koftan är stickad i storlek 1-2 år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar