fredag 28 mars 2014

Idétorka deluxe

Garnresterna började sjunga på sin sista refräng och idéerna var som bortblåsta. Då kom jag att tänka på när jag var på sommarkollo som liten och vi brukade sitta och knyta armband. Och nu kan jag inte göra annat än att sitta och knyta och knyta och knyta...! Hur roligt som helst. Det enda jag behöver komma underfund med är en riktigt bra låsning. Än så länge får det bli knappar.



Det här är ett riktigt roligt pyssel som jag jättegärna vill dela med mig av, men med tanke på att jag är så dålig på att förklara saker (jag kan knappt förklara vägbeskrivningen till Statoil som ligger tvärs över gatan..), så hänvisar jag istället till den här videon! För nybörjare kan det vara lite svårt vad gäller knytningen, man ska knyta åt olika håll. Men ge inte upp i första taget, utan kör på tills det sitter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar