fredag 1 november 2013

Mössor, mössor, mössor!

Det här med mössor var ju inte det lättaste för mig i början.. Jag gick aldrig efter mönster, utan körde mitt eget race. Vilket ALLTID resulterade i att mössorna slutade ungefär ovanför öronen. Nu har jag dock lärt mig hur det ska gå till.


Denna fina ugglemössa virkade jag efter mönstret som jag hittade hos  http://kungenomajkis.blogspot.se/2011/10/virkad-ugglemossa.html, väldigt kul att jag hittade denna blogg!

Jag hade dock inget brunt garn, så jag körde blandade rosa och lila istället. Efter att ugglemössan var klar, kom jag på att några jag känner skulle få barn så då freestylade jag ihop en liten björnmössa också!




Här är två andra mössor jag lyckats få ihop, och de räcker över öronen kan jag lova, trots att jag inte gått efter några mönster. Jag har lärt mig av mina misstag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar