torsdag 4 september 2014

Mys-mys!

Nu är jag äntligen färdig med min oversize-kofta! Känns som att det har varit ett litet evighetsprojekt, men jag tror att det bara tog typ... 2 veckor att göra.. Det är iofs lång tid för mig att slutföra något på! Mönstret är mitt eget och det var tur att jag köpte mig ett block som jag kunde kluddra i så att jag kunde skriva ner alla mått och sånt i. Men nu när jag tittar tillbaka så vet jag knappt vad jag har skrivit eller ritat.. Haha!

Jag har stickat bak- och framsidan i ett enda stycke. Själva mönstret på koftan är stickar så här: på räta varv stickas det rätstickning. På aviga varv stickas det 4 rm, 4 am osv. Så stickas det på två aviga varv. Sedan byts det till tvärtom: 4 am, 4 rm osv. På så sätt blir det nästan som mosstickning, med små rutor. Ärmarna stickas separat. Jag har även gjort små enkla fickor på varsin sida.


DROPS design har jättemånga olika mönster för alla typer av koftor. Här kan ni söka på olika varianter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar