lördag 15 november 2014

Tips: piffa ditt diskmedel

Jag var sååååå less på den gröna YES-flaskan som står och stirrade på mig varje gång jag diskar... Så jag tog en gammal tvålpumpsflaska, ett garnnystan som blivit över och en virknål och gjorde saken lite bättre. 


Jag virkade en kedja av luftmaskor som är delbart med 5. Sen virkade jag samman dessa med en smygmaska och virkade på varv efter varv så här:
1: ett varv med fm.
2: 3lm (=1st), 2st i 2fm, 2 lm, hoppa samtidigt över 2 fm, *3 st i 3fm, 2lm, hoppa samtidigt över 2 fm*, fortsätt ** varvet ut.

Fortsätt med (2) tills du når sluttningen av flaskan. Sen börjar du minska med 5 minskningar per varv tills öppningen är så stor som pumpöppningen.

Detta är hur enkelt som helst, och om man inte har en tvålpumpsflaska hemma så finns det att köpa genomskinliga lite här och där. Nu kanske jag inte använde det mest roliga garnet, men det var det ända jag hade. Så länge jag slipper den där YES-flaskan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar