lördag 17 maj 2014

Det här med LCHF....

Uppdateringen har inte varit den bästa den senaste veckan och det beror på två saker: jag har gett mig in på ett projekt som jag har fått börja om på fleeeera gånger och envis som jag är så ger jag mig inte förrän jag har fått ihop det och så har jag och sambon fått för oss att vi ska börja testa LCHF för att kanske tappa något kilo. Eller två. På grund av "avgiftningen" från allt socker och så, så har energinivån legat på minus. Därför har jag inte riktigt orkat uppdatera. Men nu är energin tillbaka! 

Jag älskar mat. Jag brukar säga att jag lever för att äta, jag äter inte för att leva. Och därför var jag lite skeptisk inställd till LCHF, för jag trodde att man skulle få svälta. Men tji fick jag! I torsdags letade jag fram ett recept på pizza och oj vad gott det var! Även om man inte kör LCHF så kan jag ändå rekommendera det, receptet på pizzabotten hittar ni här! Jag använde mig det första receptet.

Tonfisk, paprika och oliver samt ost på. Efter gräddningen strödde
jag avocado på, mums!
Jag testa även att göra lite bröd, jag är en brödälskare och har saknat att få ta en gomacka till lunch. Först testade jag att göra knäckebröd och.... Ja, det blev bara smulor av allt:


Till slut hittade jag ett recept på ett mjukt bröd, med lite pesto i, som blev riktigt gott. Synd bara att min sambo hann äta upp allt innan jag hann njuta av det ordentligt... Receptet finns här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar