söndag 2 februari 2014

Invigning och lite annat

Igår drog invigningen av årets kulturhuvudstad igång - Umeå har, tillsammans med Riga, utsetts till det i år. Jag och sambon for på öppningen av det nya gitarrmuseet, "Guitars - the museum", riktigt häftigt faktiskt fastän jag inte kan spela ett enda ackord på en gitarr. Tyvärr såg jag inte själva invigningen i stan senare på eftermiddagen, eftersom det beräknades bli upp till 35000 personer inne i stan och vid älven (för er som inte har varit i Umeå, så är själva "stan" inte så himla stor...). Tur var det att vi inte for - det visade sig sen att det hade varit cirka 55000 personer i stan...

Invigningen av "Guitars - the museum"
Syrrans halsduk är färdig. Jag hade glömt bort helt hur fort det faktiskt går att sticka en halsduk när man har lite tjockare garn och tjockare stickor! Däremot så stickade jag inte 3 räta, 3 aviga osv, utan jag körde 4 räta, 4 aviga osv. 


Idag blir det att fortsätta med filten till Sussi. Jag tycker den blir hur fin som helst, jag borde virka mer mormorsränder när jag gör filtar, det blir så fint!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar